Sijainti: Pääsivu Ajankohtaista Uutiset-kansio Vapaaehtoistoiminnan vuosi 2011

Vapaaehtoistoiminnan vuosi 2011

Vuosi 2011 on EU:n vapaaehtoistoiminnan vuosi. Suomessa teemavuoden kansallinen koordinaatiopiste on Kansalaisyhteiskuntapolitiikan neuvottelukunta KANE. Teemavuosi toteutetaan yhteistyössä Suomen Nuorisoyhteistyö - Allianssin kanssa.

Teemavuoden nettisivut on avattu osoitteeseen

vapaaehtoistoiminta2011.fi

Vuosi 2011 on EU:n vapaaehtoistoiminnan vuosi, joka nostaa esiin vapaaehtoistoimijat ympäri Euroopan. Vapaaehtoistoiminnan vuosi tarjoaa mahdollisuuden tuoda yhdessä esiin vapaaehtois- ja järjestötoiminnan suurta yhteiskunnallista merkitystä ja juhlistaa sitä. Vapaaehtoistoiminnan vuosi ja sen aktiviteetit tarjoavat erinomaisen tilaisuuden lisätä vapaaehtois- ja järjestötoiminnan arvostusta, kiittää vapaaehtoisia ja saada uusia vapaaehtoisia mukaan toimintaan.

Teemavuoden aluksi käynnistetään vapaaehtoistoiminnan vuoden haastekampanja. Nettikampanjan tavoitteena on antaa ihmisille helppo tapa löytää itselleen sopiva vapaaehtoistoiminnan muoto. Kampanjassa ihminen lupaa käyttää tietyn määrän tunteja vapaaehtoistoimintaan vuonna 2011. Kampanja toimii kahteen suuntaan: vapaaehtoistoiminnan organisaatiot saavat heidän toiminnasta kiinnostuneiden yhteystiedot ja toisaalta osallistuja ohjataan organisaatioiden omille nettisivuille. Kampanja antaa näkyvyyttä vapaaehtoistoiminnalle ja sivusto kokoaa yhteen vapaaehtoistoimintaa koskevia nettisivustoja ja mahdollisuuksia Suomessa.

Kampanja käynnistyy maaliskuun 2011 alussa. Nyt on käynnissä järjestöjen ja muiden yhteisöjen ilmoittautuminen mukaan kampanjaan. Ilmoittautumiset pyydetään viimeistään 23.1.2011 mennessä osoitteeseen karoliina.tikka[at]alli.fi

Vapaaehtoistoiminnan teemavuotta Suomessa koordinoivat Kansalaisyhteiskuntapolitiikan neuvottelukunta KANE ja Suomen Nuorisoyhteistyö - Allianssi.