Sijainti: Pääsivu Kansalaisyhteiskunnan tutkimuksen seura

Tietoa kansalaisyhteiskunnan tutkimusverkostosta

HUOM! Seuran toiminta rekisteröitynä yhdistyksenä on päättynyt.

Liity Kansalaisyhteiskunnan tutkijat - Facebook-ryhmään!

Kansalaisyhteiskunnan tutkijat on kaikille aihetta (esim. vapaaehtoistoiminta, järjestöt, kansalaisaktivismin eri muodot, vaikuttamistoiminta jne.) tutkiville ja sen tutkimuksesta kiinnostuneille avoin ryhmä. Tavoitteena on jakaa kansalaisyhteiskuntaan ja sen tutkimukseen liittyvää tietoa ja mahdollistaa verkostoituminen eri organisaatioihin ja tieteenaloille asemoituvien kentän tutkijoiden kesken. Ryhmässä voidaan myös sopia ja suunnitella yhteistyötä: tapaamisia, hankkeita, yhteisiä sessioita tieteellisiin konferensseihin.

Kansalaisyhteiskunnan tutkimuksen seura toimi yhdysverkostona eri organisaatioissa toimivien tutkijoiden ja kehittäjien - esimerkiksi kansalaistoiminnan, yhdistyskentän tai vapaaehtoistyön teemojen parissa työskentelevien - välillä ja tekee heidän tutkimus- ja kehittämistyötään tunnetuksi.

Seura julkaisi Kansalaisyhteiskunta-verkkolehteä, joka kokoaa yhteen kansalaisyhteiskunnan aihepiiriin liittyviä tutkimusartikkeleita, katsauksia, kokemuksia sekä kirja-arvioita.

Selaa Kansalaisyhteiskunta-lehden numeroita