Sijainti: Pääsivu Ajankohtaista Uutiset-kansio Susanna Hyväristä Kansalaisyhteiskunnan tutkimuksen seuran puheenjohtaja

Susanna Hyväristä Kansalaisyhteiskunnan tutkimuksen seuran puheenjohtaja

Kansalaisyhteiskunnan tutkimuksen seuran vuosikokous valitsi hallituksen toimikaudelle 2012.

Kansalaisyhteiskunnan tutkimuksen seura valitsi vuosikokouksessaan Jyväskylässä 17.2.2012 yhdistyksen hallituksen toimivuodelle 2012. Seuran puheenjohtajaksi valittiin VTT Susanna Hyväri, joka toimii Diakonia-ammattikorkeakoulussa tutkimuspäällikkönä ja vastaa DIAKin Kansalaisyhteiskunta-tutkimusohjelmasta. Hyväri on myös toisena vetäjänä Kansalaisyhteiskunnan arvot ja osallisuus (KAOS) - tutkijaryhmässä, jossa tuetaan ammattikorkeakoulujen, yliopistojen ja järjestöjen tutkimus- ja kehittämistyötä.

Seuran hallitukseen valittiin 12 jäsentä ja 10 varajäsentä. Jäsenet edustavat monipuolisesti yliopistoja ja ammattikorkeakouluja sekä järjestöjä.

Vuosikokous hyväksyi edellisen vuoden tilinpäätöksen sekä päätti vuoden 2012 toimintasuunnitelmasta ja talousarviosta. Kuluvana vuonna Kansalaisyhteiskunnan tutkimuksen seura tulee edelleen aktiivisesti edistämään kansalaisyhteiskunnan tutkimuksen, kehittämisen ja opetuksen yhteistyötä. Helmikuussa 2012 järjestetyn Tutkimus- ja kehittämishankkeet julkaisuksi -työpajan ohella suunnitteilla on demokratia-aiheinen seminaari. Kevään aikana seuran puitteissa kootaan kansalaisyhteiskunnan asiantuntijoista koostuva asiantuntijarekisteri. Lisäksi seura osallistuu perusteilla olevan Kansalaisyhteiskunnan tutkimus- ja kehittämiskeskuksen valmistelevaan työhön.

Lisätietoja Kansalaisyhteiskunnan tutkimuksen seurasta