Sijainti: Pääsivu Kans-tietokannat Tutkijarekisteri Jukka Peltokoski

Tutkija
Jyväskylän yliopisto , Yhteiskuntatieteiden ja filosofian laitos , sosiologia

Valinnaiset avainsanat suomeksi:
yhteiskunnalliset liikkeet, uusi työ, postfordismi, prekariaatti, prekarisaatio, autonomimarxismi

Asiantuntemus:
filosofia, sosiologia, yhteiskuntapolitiikka

WWW-osoite tutkimuksiin tai kotisivuille:

Yleistä:
Akateemisen tutkimustyön ohella toimin mm. Megafoni-verkkolehdessä sekä uuden työn teoriaa kehittävässä General intellect -osuuskunnassa. Olen osallistunut ajoittain intensiivisestikin yhteiskunnallisista liikkeistä ja viime aikoina erityisesti perustulosta käytävään yhteiskunnalliseen keskusteluun. Teoreettinen projektini liittyy eritoten autonomimarxilaisiin nykykeskusteluihin sekä mahdollisuuteen tulkita uusia yhteiskunnallisia liikkeitä prekaarin työvoiman liikkeinä.

Katuosoite, postinumero ja toimipaikka:
Kankaankatu 1
40200 Jyväskylä