Sijainti: Pääsivu Ajankohtaista Uutiset

Uutiset kans.jyu.fi

uusista-saannosehdotuksista-joustavuutta-yhdistyksille
Oikeusministeriön työryhmä antoi kesäkuussa 2008 mietinnön yhdistyslain tarkistamisesta. Työryhmä ehdotti joukon säännöksiä, jotka tuovat joustavuutta yhdistysten toimintaan.
sitra-internet-ja-vuorovaikutuksen-uudet-muodot-raportti
Sitran ylläpitämä Kansallinen ennakointiverkosto tuottaa raportteja tulevaisuuden Suomen suuntaviivoista. Nyt julkaistu raportti käsittelee kansalaisten itseorganisoimia parvia, kokonaista ihmistä eli roolien ristiriitoja sekä vallan uusjakoa eli kansalaisten uusia osallistumistapoja.
Kari A. Hintikka: Carrotmob suomeen, kouluesimerkki internet-ajan kansalaisvaikuttamisesta
Carrotmob on kuluttajaliike, joka ei vastusta mitään. Päinvastoin se kannustaa kuluttajia ja kauppoja ekologisiin valintoihin ostamalla joukkovoimalla. Liikettä voi pitää monessakin mielessä kouluesimerkkinä internet-ajan kansalaisvaikuttamisesta.
jy-n-sosiaalisen-median-29-5-aineistot
Jyväskylän yliopiston Kansalaisyhteiskunnan asiantuntijuuden maisteriohjelma järjesti seminaarin sosiaalisesta mediasta ja Web 2.0:sta oppimiskäytössä torstaina 29.5. klo 13-16. Ohessa linkit esitysaineistoihin.
hs-suurten-ikaluokkien-lapset-auttavat-ystavia-enemman-kuin-vanhempiaan
Helsingin Sanomat julkaisi haastattelun valmistumassa olevasta sukupolvi-tutkimuksesta. Sen mukaan suomalaiset vanhemmat auttavat paljon lapsiaan, mutta lapset lähinnä ystäviään.
youtubelle-kansalaisjournalismin-kanava
YouTube on yksi maailman suosituimmista internet-palveluista. Se on saanut kuuluisuutta myös kansalaisjournalismissa, kuten amerikkalaisten vaalikiertueiden taltioinnissa.
arvostelu-kylla-kansalaisuudelle-aloitteita-ja-esimerkkeja-pohjolasta-pertti-lappalainen
Björn Wallén: Kyllä kansalaisuudelle. Aloitteitta ja esimerkkejä Pohjolasta. Kansanvalistusseura, Vantaa 2005
keskustelua-suomalaisesta-kansalaismediasta
Sometu-verkosto järjesti tapaamisen kotimaisesta kansalaismediasta. Tarvitaanko aktiiviseen toimintaan yhdistystä? Keskusteluun osallistui keskeisiä kansalaismedian www-julkaisuja, kuten Nopola News, Miämedia ja Palana pelissä.
yhteiskuntablogiikka-tuore-tutkijablogi
Alkuvaiheessa kymmenkunta kirjoittajaa kirjoittavat blogin avauspuheenvuoroja itse valitsemistaan aiheista. Uusia avauksia julkaistaan kahden viikon välein.
Mediakasvatus.fi avautui
Mediakasvatusseuran tuottama ja ylläpitämä portaali Mediakasvatus.fi avattiin 27.9.2007. Portaali palvelee palvelee mediakasvatuksen ammattilaisia, kuten eri-ikäisten lasten ja nuorten opettajia, tutkijoita, opiskelijoita ja kouluttajia sekä lasten ja nuorten vanhempia. Palvelua rahoittaa opetusministeriö.
Kirjoita Kansalaisyhteiskunta-lehteen
Kansalaisyhteiskunnan ja kansalaistoiminnan tutkijoille, opettajille ja kentän toimijoille suunnattu Kansalaisyhteiskunta-lehti on sähköinen julkaisufoorumi..