Sijainti: Pääsivu Ajankohtaista Uutiset

Uutiset kans.jyu.fi

"Kokemustutkimus avaa tietä yhteiskunnallisista asioista kiinnostumiselle ja aktiiviselle kansalaisuudelle"
Anne Leinosen gradu on tapaustutkimus Mielenterveyden keskusliiton Yhteinen ymmärrys ja avunanto mielenterveystyössä hankkeeseen (YYA-projekti) 2007–2010 liittyneestä kokemustutkimuskoulutuksesta ja -toiminnasta Kokkolassa.
"Demokratia tarvitsee vapaata kansalaistoimintaa"
Martti Siisiäinen Suur-Jyväskylä Lehden haastattelussa
Työryhmäkutsu: Kansalaisyhteisyhteiskunnan t&k-päivät 2013
Kutsu työryhmäehdotuksille
Susanna Hyväristä Kansalaisyhteiskunnan tutkimuksen seuran puheenjohtaja
Kansalaisyhteiskunnan tutkimuksen seuran vuosikokous valitsi hallituksen toimikaudelle 2012.
Kansalaisyhteiskunnan asiantuntijaksi maisteriohjelmasta
Kansalaisyhteiskunta - Numero 2/2011 julkaistu
Foucaultlainen näkökulma kansalaisyhteiskuntaan - Mihin sitä voi käyttää ja kannattaako se?
Kansalaisyhteiskunta-lehden näköisversio julkaistu
Nyt lehden lukeminen ja selaaminen onnistuu entistä sujuvammin! Näköisversiossa lukija voi tehdä tekstiin korostuksia ja liittää sivuille omia muistilappuja sekä etsiä tietoa hakusanalla.
Kirjoittajatyöpaja kansalaisyhteiskunnan ja maaseudun asiantuntijoille
Kutsu kirjoittajatyöpajaan kansalaisyhteiskunnan ja maaseudun asiantuntijoille Jyväskylässä 2.-3.2.2012
Ensimmäinen demokratiapalkinto viidelle vapaaehtoistoimijalle
Suomen ensimmäisen demokratiapalkinnon saavat viisi vapaaehtoistoimijaa: Eläkeliiton Ylistaron yhdistys, Käpy - Lapsikuolemaperheet ry, Luetaan yhdessä -verkosto sekä Otto-Ville Mikkelä ja Regina Wittsberg.
Kansalaisyhteiskunta-lehden numero 1/2011 julkaistu
Kansalaisyhteiskunta-lehden vuoden 2011 ensimmäinen numero on julkaistu. Lehti on Kansalaisyhteiskunnan tutkimuksen seuran pääjulkaisu.
Kansalaisyhteiskunnan bibliografia perustettu
Kans-portaaliin on avattu kansalaisyhteiskunnan aihealuetta käsittelevän tutkimuskirjallisuuden tietokanta.
Vapaaehtoistoiminnan vuosi 2011
Vuosi 2011 on EU:n vapaaehtoistoiminnan vuosi. Suomessa teemavuoden kansallinen koordinaatiopiste on Kansalaisyhteiskuntapolitiikan neuvottelukunta KANE. Teemavuosi toteutetaan yhteistyössä Suomen Nuorisoyhteistyö - Allianssin kanssa.
Kansalaisyhteiskunta-lehden 1. numero ilmestynyt
"Kansalaisyhteiskunta"-e-lehden numero 1/2010 on ilmestynyt. Lehti on Kansalaisyhteiskunnan tutkimuksen seuran pääjulkaisu.
Verkostojen liikettä -kirja julkaistu
Esa Konttinen ja Jukka Peltokoski (toim.): “Verkostojen liikettä”. ISBN 978-951-39-4005-8. 234 s.
kytutkimusseura-jaseneksi
Syksyllä 2009 perustettu Kansalaisyhteiskunnan tutkimuksen seura ry (Samfundet för forskning om civilsamhället rf) edistää kansalaisyhteiskunnan monitieteistä tutkimusta ja siihen pohjautuvaa kehittämistyötä Suomessa.
jokainen-on-kansalainen-artikkelikokoelma
Jokainen on kansalainen -artikkelikokoelma on tehty tilaustyönä Kansalaisyhteiskuntapolitiikan neuvottelukunnan osallisuusjaoston Kansalaisyhteiskunnan monimuotoisuus, arjen taidot ja osallisuus – työryhmän käyttöön taustakartoitukseksi työryhmän työskentelyn tueksi.
uusi-blogi-kansalaisyhteiskunnasta
Suomessa on monia blogeja, jotka ovat nostaneet esiin ajankohtaisia kysymyksiä kansalaisuudesta, järjestöistä ja kansalaisyhteiskunnasta. Esimerkkeinä vaikkapa MariKoo, Tuhat sanaa ja EFFI. Nyt on käynnistynyt uusi blogi, joka keskittyy kansalaisyhteiskuntaan http://kansalaisyhteiskunnasta.vuodatus.net
suomeen-perustettiin-verkkodemokratiaseura
Tuore Verkkodemokratiaseura haluaa edistää teemansa verkottumista, jakaa tietoa sekä kannustaa pilotteja. Yhdistys toivottaa tervetulleiksi kaikki alasta kiinnostuneet. Haastattelussa tuore puheenjohtaja Ari Tammi.
nopola-news-eu-n-european-e-inclusion-awards-2008-n-finaaliin
Kyyjärveläinen yhteisöverkkolehti näyttää mallia EU:ssa, miten haja-asutusalueetkin voivat olla informaatioyhteiskunnan kärkijoukoissa